مهمترین سیاستهای توسعه ای شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران عبارتند از:

1- فعالیت تخصصی وبصورت تجمیعی خریدهای داخلی و خارجی برای تامین ماشین آلات ، ملزومات ، مواد اولیه و بسته بندی مورد نیاز شرکتهای تابعه صنایع شیر ایران
2- اخذ بهترین ومناسبترین قیمتهای تجاری بر اساس تمرکز و حجم بالای خرید می باشد.
3- تهیه نهاده های دامی با کیفیت و قیمت مناسب جهت شرکتهای زیرمجموعه پگاه و دامداران تامین کننده شیر خام مورد نیاز شرکتهای تابعه پگاه و درنتیجه افزایش تولید شیر خام و بهبود کیفیت شیر دامداریها بدون صرف هزینه اضافی
4- اخذ تسهیلات بهتر از بانکها با توجه به خرید های متمرکز، برای تامین نقدینگی مورد نیاز
5- ایجاد قدرت مانور برای تامین نیاز محصولات قابل صادرات از منابع مختلف
6- افزایش رضایت مندی هر چه بیشتر برای مشتریان محصولات صادراتی با استفاده از حدیدترین متدهای روز دنیا
7- جذب مشتریان خارج از مجموعه شرکتهای تابعه صنایع شیر ایران به منظور گسترش دامنه فعالیت شرکت
8- ارائه خدمات و سرویس دهی به شرکتها و واحدهای تولیدی تابعه صنایع شیر ایران، از طریق برنامه ریزی ،اصلاح ساختار تشکیلاتی و تغییرات اساسی در روشها و سیستم ها و مکانیزم های شرکت
9- گسترش فعالیتهای شرکت در جهت تامین نیازهای تولید سایر شرکتهای خارج از مجموعه پگاه و تامین محصولات تولیدی سایر شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی برای گسترش بازار صادراتی و تامین نیازهای مشتریان
10- با توجه به سیاستهای کلی توسعه ای کشور ، عنایت به امر صادرات و گسترش آن از طریق ایجاد دفاتر نمایندگی و تاسیس شرکت مشترک در خارج از کشور
11- فروش محصولات جدید بر پایه شیر خام با مواد مغذی خاص و تامین و ارتقاء کیفیت و بهداشت تولیدات با کنترل و نظارت فنی بر شرکتهای تابعه پگاه برای حفظ و گسترش بازارهای صادراتی و ارتقاء مستمر بهره وری و رضایت مندی مشتریان
12- استاندارسازی فعالیتهای شرکت طبق معیارها و نرمهای علمی و تجربی و تدوین اصول اخلاق حرفه ای وپیاده سازی مستمرآن و شناخت و ارزیابی مستمر ساختارهای سازمانی و تشکیلاتی و نظام تصمیم گیری و ارتقاء فرهنگ مستند سازی فعالیتهای شرکت با پیاده سازی سیستم ISO
13- ارتقاء سطح مکانیزاسیون و اتوماسیون فعالیت ها در شرکت
14- طراحی سایت اینترنتی به روز و متعامل با هدف های شرکت و معرفی و جذب تامین کنندگان داخلی و خارجی و اهداف صادراتی جدید از این طریق
15- متمرکز و هدفمند ساختن فعالیت های شرکت به صورت مشتری مدار
16- راه اندازی و تقویت مستمر اتاق های فکر و کارگروه های مطالعاتی و ارتقاء سطح دانش نیروی انسانی و جذب نیروی کار متخصص و با انگیزه
17- ارتقاء فاکتورهای رفاهی ، فرهنگی ، سطح بهداشت، کاهش تعارضات ، سلامت روحی و جسمی نیروی انسانی